Trefl, Kalambury de Luxe, gra towarzyska

Indeks: 5772035

Napisz recenzję i oceń
Cena: 63,99 zł99,99 zł
Oszczędzasz: 36,00 zł (36%)
Towar w magazynieWysyłamy w: 1 dzień
Ilość:
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka

 

Znana i lubiana gra towarzyska w nowej, wyjątkowej odsłonie. Ponad osiemset haseł w pięciu kategoriach, do pokazywania lub rysowania! Spróbuj opanować wybuchy śmiechu, kiedy będziesz odgadywać kalambury razem ze swoją drużyną! Świetna zabawa w gronie rodziny i znajomych gwarantowana!

Przygotowanie gry:

  1. Złóżcie kalamburator i tablicę według rysunku na końcu instrukcji.
  2. Potasujcie karty, podzielcie je na dwa równe stosy i umieśćcie zakryte w kieszeniach kalamburatora.
  3. Wyzerujcie punktometry. Podzielcie się na dwie, trzy lub cztery drużyny.
  4. W każdej drużynie muszą być przynajmniej dwie osoby. Wybierzcie punktometr dla każdej drużyny i żeton w odpowiednim kolorze.
  5. Ustalcie limit czasu na odgadnięcie haseł: 1, 2 lub 3 minuty. Klepsydra odmierza czas przez 1 minutę. W trakcie odgadywania należy ją obrócić odpowiednią ilość razy.

Rozgrywka:

Drużyny kolejno odgadują hasła. Zaczyna drużyna, w której jest najmłodszy gracz. Drużyna wybiera jednego gracza do pokazania lub narysowania hasła.

Przed przedstawieniem hasła wykonaj następujące czynności:

  1. Wyciągnij kartę z dowolnej kieszeni kalamburatora. Nie pokazuj jej nikomu.
  2. Następnie zakręć strzałką lewą kalamburatora. Świetnie! Wylosowana została kategoria hasła, które będziesz prezentować swojej drużynie. Odszukaj wylosowany symbol na karcie. To jest Twoje hasło! Symbole określają następujące kategorie: tytuł, postać, miejsce, pojęcie, przedmiot.
  3. Teraz zakręć strzałką prawą kalamburatora. Brawo! Wylosowany został sposób prezentowania hasła: pokazywanie lub rysowanie. Jeżeli wypadło DE LUXE możesz wybrać sposób prezentacji.
  4. Odwróć klepsydrę. Czas start. W czasie określonym na początku gry musisz zaprezentować hasło swojej drużynie.

Pokazywanie:

Przedstaw wylosowane hasło za pomocą gestów. Nie wolno Ci niczego mówić w trakcie prezentacji. Możesz na początku wskazać palcami liczbę wyrazów, z których składa się hasło.

Rysowanie:

Przedstaw wylosowane hasło za pomocą rysunków. Nie wolno Ci pisać liter. Można rysować symbole i inne znaki graficzne. Tablicę można postawić lub położyć na stole. Rysunki ścieramy gąbeczką.

Jeśli hasło zostanie odgadnięte przed upływem określonego czasu – drużyna zdobywa 10 punktów. Przestaw punktometr o jedną kreskę. Jeśli czas upłynął, a hasło nie zostało odgadnięte – drużyna nie otrzymuje punktów. Swoją kolejkę rozpoczyna następna drużyna.

W każdej kolejce członkowie drużyny muszą się wymieniać przy prezentowaniu haseł. Gracz, który teraz prezentował hasło, w następnej kolejce będzie odgadywał.

 Zakończenie gry

Drużyna, która pierwsza zdobędzie 90 punktów (lub inny ustalony na początku limit punktów) - wygrywa grę.

Dodatkowe informacje:

Liczba graczy: 4+
Wiek gracza: 8+
Czas gry: 40–50 min

Zawartość pudełka:

  • 165 kart zawierających 825 haseł
  • kalamburator z 2 strzałkami i 4 punktometrami
  • klepsydra
  • suchościeralna tablica i mazak
  • gąbeczka
  • 4 żetony drużyn
  • instrukcja

SKU 

5772035

Producent

Trefl

Przedział wiekowy

6-8 lat, 9-12 lat, 12-14 lat, +15 lat

Płeć

Chłopiec, Dziewczynka

Marka

Trefl Games

​​​​​​​Ilość graczy

4​​​​​​​

Podsumowanie recenzji

Napisz recenzję

Jeszcze nikt nie dodał recenzji tego produktu