Trefl, Wyraź to! gra familijna

Indeks: 6536561

Napisz recenzję i oceń
Cena: 41,99 zł69,99 zł
Oszczędzasz: 28,00 zł (40%)
Towar w magazynieWysyłamy w: 1 dzień
Ilość:
Dodaj do koszyka
Dodaj do schowka

Karty
W grze Wyraz to! znajdziecie 150 kart emocji i nastrojów w podziale na dwie talie.
Pierwsza z nich, przeznaczona dla młodszych graczy, zawiera 60 kart z 30 emocjami (po 2 karty z każda z nich). Zawiera prostsze i przystępniejsze hasła, których dwukrotne występowanie pozwala na większe zaangażowanie młodszych uczestników
zabawy.

Druga talia obejmuje 90 różnych emocji, nastrojów i stanów, z którymi będą się mogli zmierzyć starsi gracze. Wszystkie hasła są ujednolicone i zapisane w rodzaju męskim, ale w trakcie zabawy za prawidłowe należy też uznać odgadnięcie hasła w rodzaju żeńskim.

Przygotowanie do gry
Potasujcie osobno karty emocji dla młodszych i starszych graczy, stwórzcie z nich stosy i połóżcie w miejscu łatwo dostępnym dla wszystkich uczestników gry. Gdy w zabawie biorą udział tylko starsi gracze, potasujcie wszystkie karty razem. Karty powinny być
ułożone tak, aby widoczna była strona z podpowiedzią (z dużą literą). Wyzerujcie klepsydrę w ramce.

Zarys rozgrywki
Gracze dzielą się na dwie drużyny. Członkowie każdej z nich będą na zmianę próbować wyrazić mimiką twarzy jak najwięcej emocji i nastrojów, trzymając przed sobą plastikową ramkę. Odgadnięcie hasła ułatwia członkom drużyny jedna podpowiedź – litera, na
jaką rozpoczyna się prezentowana, zapisana na odwrocie karty  emocja. Jeżeli uda im się odgadnąć, zachowują kartę jako punkt.
Pierwszy zespół, który zbierze ich 20 – wygrywa!

Przebieg rozgrywki
Podzielcie się na dwie drużyny. Zespół, w skład którego wchodzi najmłodszy uczestnik, rozpoczyna grę. W każdej turze poszczególni członkowie drużyn naprzemiennie stawać się będą aktywnym graczem. Osoba ta bierze ramkę, sprawdza, czy klepsydra jest
wyzerowana, i wybiera, z którego stosu będzie losować karty.
Sugerujemy, aby najmłodsi uczestnicy zabawy korzystali ze stosu dla młodszych, natomiast pozostali mogą używać stosu kart dla starszych graczy. Ustalcie to miedzy sobą przed rozpoczęciem rozgrywki.
Gdy aktywny gracz jest gotowy, obraca ramkę o 180°, uruchamiając tym samym upływ czasu. Pobiera pierwsza kartę z odpowiedniego stosu i stara się wyrazić twarzą zapisana na karcie emocje. Gracz powinien trzymać kartę (wraz z ramka) tak, aby pozostali członkowie zespołu widzieli duża literę na jej odwrocie. Stanowi ona dla nich podpowiedź – jest to pierwsza litera nazwy emocji, która stara się wyrazić aktywny gracz.
Gdy członkowie drużyny odgadną nazwę prezentowanej emocji, aktywny gracz pobiera kolejną kartę – i tak dalej, aż skończy mu się czas. Gdy cały piasek przesypie się na dno klepsydry, tura przechodzi na kolejną drużynę.
Każdy prawidłowo nazwany nastrój daje drużynie punkt – gracze kładą tę kartę przed sobą. Jeżeli graczom nie udało się odgadnąć hasła, kartę należy położyć na spód odpowiedniego stosu.

Warianty gry
Co do zasady aktywny gracz powinien tak długo prezentować wylosowaną na karcie emocję, aż członkowie jego drużyny podadzą jej prawidłowa nazwę. Przed rozgrywka, zwłaszcza jeżeli biorą w niej udział młodsi gracze, możecie się jednak umówić, ze w przypadku trudniejszej do wyrażenia emocji lub nie do końca dobrze rozumianego hasła
aktywny gracz może odrzucić daną kartę i wylosować nową ze stosu.

Koniec gry
Pierwsza drużyna, która uzbiera 20 kart – gromadząc tym samym 20 punktów – wygrywa zabawę!

W opakowaniu:

  • ramka z klepsydrą
  • 150 kart emocji (60 dla młodszych i 90 dla starszych graczy)
  • instrukcja

Wiek graczy: 7+

SKU 

6536561

Producent

Trefl

Przedział wiekowy

6-8 lat, 9-12 lat

Płeć

Chłopiec, Dziewczynka

Marka

Trefl

Podsumowanie recenzji

Napisz recenzję

Jeszcze nikt nie dodał recenzji tego produktu